پاسخ به سوالات دینی؛ اخلاقی؛ تربیتی؛ جنسی؛ زناشویی؛ اجتماعی و غیره
سنگِ صبور [مصطفی سلیمانی]
صفحه نخست         تماس با مدیر         پست الکترونیک        RSS         ATOM
 
 

پرسش:

كسی كه همسری ندارد كه شهوت خود را ارضا كند، پس باید چه كند؟ ضمنا چه تفاوتی بین احتلام، استمنا و عمل زناشویی است؟

پاسخ:

دوست گرامی! این سخن خدای متعال است كه می فرماید: «مردان و زنان بی همسر خود را همسر دهید. همچنین غلامان و كنیزان صالح و درستكارتان را؛ اگر فقیر و تنگدست باشند خداوند از فضل خود آنان را بی نیاز می سازد. خداوند گشایش دهنده و آگاه است.»(1)

ازدواج و همسردار شدن، رویای بسیاری از جوانان است كه برای بعضی از آنان دست نیافتنی است. نوع نگرش جوان، خانواده و كسانی كه آنها را می شناسند به مقوله ازدواج می تواند مانع یا راهگشای این امر مقدس باشد كه از قدیم گفته اند از تو حركت و از خدا بركت.

معیار ازدواج درگذشته، ایثار، گذشت و كدبانوگری دختر و صبر و تلاش خستگی ناپذیر پسر در چرخاندن چرخ سنگین زندگی بود. اما حالا معیارهای دوطرف به پول و ظاهر ختم می شود، تشریفات غالب شده، احترام ها از بین رفته و زن و شوهر مشكلات را به گردن یكدیگر می اندازند و از مسئولیت شانه خالی می كنند.

بهترین نسخه برای مدیریت مسایل جنسی، ازدواج كه نسخۀ اسلام است، می باشد. منتها شما كه از نظر سنّی و مسولیت پذیری به میزان متعارف نرسیده اید، بنابر توصیۀ كارشناسان مذهبی همچون آیت الله أمینی، بهترین كار -البته در صورت قبول كردن والدین و فراهم كردن شرایط توسط خودتان و ایشان- عقد بلندمدّت می باشد؛ بعدها كه مشكلات اقتصادی و رشد شما قوّت گرفت، به زندگی زیر یك سقف خانه پناه می برید. اگر قرار باشد تمام امكانات برای شروع یك زندگی فراهم باشد. پس زوج جوان چه چیزی را می خواهند با هم بسازند.

البته این نكته را می دانیم كه معمولاً شرایط موجود در جامعه و خانوادۀ شما، به گونه ای نیست كه شرایط ازدواج را برای شما مهیّا كنند؛ لذا راهكارهای پیشگیری از انحرافات جنسی را به صورت فهرست وار خدمتتان عرض می كنیم:

 



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها : تفاوت بین احتلام و استمنا و عمل زناشویی، ازدواج و همسردار شدن رویای دست نیافتنی، معیار ادواج از دیدگاه اسلام، بهترین نسخه برای مدیریت مسایل جنسی، راهكارهای پیشگیری از انحرافات جنسی، كسی كه همسری ندارد چگونه شهوت خود را ارضا كند؟، تفاوت خودارضایی با روابط زناشویی حلال،
لینک های مرتبط : گناه استمنا و طلب مغفرت (48707)، مشکلات ازدواج و ابتلاء به مسایل جنسی (51152)، آثار دنیوی و اخروی عدم رعایت حریم روابط با نامحرم (52988)، فشار غریزه جنسی و درمان آن (52239)، شرایط سخت ازدواج (47616)، رهایی ازانحرافات جنسی (48432)،

پرسش:

اگر پسری با دختری دوست باشه و هیچ كاری باهاش از قبیل دست دادن و...نداشته باشه و در عوض به سمت خدا نزدیك تر بشه؛ مثلا نمازش اول وقت شه، به مسجد بره! چه حكمی براش صادر می شه؟

 

 

پاسخ:

در قرآن، مسئله ارتباط دو جنس در ابعاد گوناگون و در گستره بسیار وسیعی مورد بررسی قرار گرفته است و شامل گفت و گوی دو جنس، نظر و نگاه، دست دادن و مصافحه كردن، مساعدت، كمك كردن، تنهایی و خلوت گزینی و دیگر انواع ارتباط می شود.

- پیامدهای روابط دختران و پسران:

در یك تقسیم بندی كلان سه نوع رابطه در جامعه امروز مابین گروههای غیر همجنس مشاهده می شود:

1- گروهی كه بدون شناخت از مهارتهای ارتباطی و صرفاً با انگیزه های عاطفی، احساسی و البته با هدف ازدواج وارد عرصه روابط با جنس مخالف شده و با انگیزهی شناخت بیشتر و آمادگی بهتر برای زندگی برتر! بر گستره و گرمی روابط می افزایند.

2- (قابل توجۀ شما) گروه دوم، دختران و پسرانی هستند كه نه برای ازدواج كه صرفاً برای به اصطلاح دوستی و گذران اوقات فراغت و ارضاء نیازهای عاطفی خود و كسب تجربیاتی نو و تزریق شور و نشاط و هیجان به زندگی تكراری، به طرح دوستی و رابطه می پردازند.

این گروه ممكن است روزهای آغازین نسبتاً خوشی را با هم سپری كنند. اما وابستگی و علاقه ی توأم با تماسهای تلفنی، پیامك های مهیج و گفتگو ها و دیدارهای پرخاطره تبادل هدایا و احساسات، این دوران را به فرآیندی غیرقابل بازگشت تبدیل نموده و دختر و پسر بدون تماس با یكدیگر (به شكلهای مختلف) دچار نوعی احساس كمبود، كلافگی، بی حوصله شده و استرس و اضطراب و نگرانی، خوراك روزانه شان می شود.

این گروه بدلیل غیر همجنس بودن نمی توانند برای همیشه دوستی خود را ادامه بدهند. چرا كه بعد از ازدواج پسر یا دختر با فرد دیگری، قطع رابطه قطعی شده و طرفی كه شاهد این ازدواج است، دنیایی پر از درد و حسرت و اندوه و احساس حقارت خواهد داشت. و آنكه ازدواج می كند، گاهی همسرش را با دوست غیر همجنس خود مقایسه نموده، بین آن رؤیاهای شیرین و این واقعیت های نسبتاً تلخ و گزنده، گرفتار شده و زندگی را بر خود و همسرش تیره و تاریك نموده و با مرگ عاطفی (طلاق غیررسمی) هم آغوش می شوند.

هر چه دوستی های قبل از ازدواج بیشتر و گسترده تر، درگیری ها و تنش های بعد از ازدواج بیشتر، پس هیچ آدم عاقل و دوراندیشی به دوستی ها و در واقع دشمنی های قبل از ازدواج تن نمی دهند. این گروه نیز همچون گروه اول از نظر فعالیت های درسی دچار افت تحصیلی شده و به لحاظ روحی و روانی از بی ثباتی و نا آرامی و افسردگی رنج می برند. خوشی های كودكانه ی خیابانی. و تلفنی و ... به سرعت به پایان می رسد و زمستانی سرد و پر درد و حسرت فرا می رسد. از نظر اجتماعی نیز بین دوستان، آشنایان و خویشان، شكست سختی را متحمل شده و نگاه دیگران به این گروه، نگاهی توأم با بی اعتمادی و بدبینی خواهد بود.

3- گروه سوم دختران و پسرانی هستند كه دوران خوش دوستی های قبل از ازدواجشان بسیار وحشتناكتر و سیاه تر به پایان می رسد.

 



ادامه مطلب


نوع مطلب : اهمیت غریزه جنسی، روابط دختر وپسر، 
برچسب ها : حکم ارتباط دختر و پسر بدون رابطۀ جنسی، پیامدهای روابط دختران و پسران از دیدگاه اسلام و روانشناسان، ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج، معرفی منابعی در زمینۀ روابط دختر و پسر برای مطالعۀ بیشتر، عوارض ارتباط دختر و پسر و نگاه روانشناسانه به آن، ارتباط با جنس مخالف و تقویت مسایل معنوی، ارتباط معنوی و ایمانی با جنس مخالف،
لینک های مرتبط : رابطه نامشروع قبل از ازدواج (53014)، آثار دنیوی و اخروی عدم رعایت حریم روابط با نامحرم (52988)، ارتباط با نامحرم از طریق پیام کوتاه (52317)، روابط جنسی قبل از ازدواج (48556)،

چهارشنبه 25 مرداد 1391 :: نویسنده : مصطفی سلیمانی
معرفی وبلاگ دیگرم

آپاندیسِ قلم

http://sssssaghi.blogfa.com/

مطالب متنوع در هر زمینه ای

http://s1.picofile.com/file/6934058348/tiger.jpg






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 25 مرداد 1391 :: نویسنده : مصطفی سلیمانی

 پرسش:


با عرض سلام!
بیشتر از یك سال است كه شوهرم فوت كرده والان بیوه هستم. فعلا موقعیت ازدواج دوباره ندارم. یك مرد كه صاحب زن می باشد از دوران مجردی به من علاقه داشته و الان به من پیشنهاد كرد كه با او ارتباط برقرار كنم ولی من به علت اعتقاداتی كه داشتم قبول نكردم وحالا او از من می خواهد با او صیغه موقت كنم تا محرم همدیگر شویم اما نه من نه او نمی توانیم به خانواده هایمان بگوییم و می خواهیم این موضوع مخفی باقی بماند. حالا اگر من این كار را بكنم گناه دارد؟ لطفا اگر اشكالی در آن است برایم توضیح دهید كه مرتكب گناه نشوم. با تشكر.


http://zanefarda.ir/html/wp-content/uploads/43764_493.jpg

پاسخ:

از آنجا كه ازدواج امری طبیعی، مشروع و منطقی در تمامی اعصار و در همه جوامع بشری تلقی می شود خواه ناخواه زنانی كه در سنین ازدواج قرار دارند، اما مجرد مانده‌اند به صورت یك پدیده نامقبول و غیرعادی محسوب می‌شوند. ترك گناه و دوری از آن به هر روش شرعی كه باشد بهترین عبادت محسوب می شود. حضرت علی علیه السلام می فرماید: «برترین عبادت، دوری گزیدن از گناه است».(1)
زنانی كه به دلایل مختلف همسرانشان را از دست می‌دهند یا از همسرانشان جدا می‌شوند به یكباره با جهان دیگری روبه‌رو می‌شوند، دنیایی كه بسیاری از مختصات آن ناآشناست. دشواری‌هایی كه این زنان تاب می‌آورند عمدتا به دغدغه‌های معیشتی عاطفی، وسواس‌های فكری، حاشیه‌های ناخواسته از برخورد نامناسب اطرافیان و ... مربوط می شود. در هر حال این گروه از زنان كه با عنوان زنان مطلقه یا بیوه در جامعه شناخته می‌شوند، با مسائل، مشكلات و موانع زیادی در زندگی مواجهند.
معضل برخورد غیر منصفانه با زنان بیوه در عصر حاضر، از اندیشه های تك بعدی، تعصبات قبیله ای و ذهنیت های كهنه ناشی می شود.
مسأله ازدواج موقت باید به گونه ای باشد كه زندگی آینده و دایم را موجب اختلال نكند، لذا انجام چنین كاری باید در ارتباط با خانم هایی باشد كه مراحلی از زندگی را طی كرده اند و با ازدواج موقت آینده آنان به خطر نمی افتد.
در شرایط حاضر كه ازدواج دایمی برای این گونه زنان دشوار شده و از طرفی برای مدیریت غریزه جنسی جوانان و مردانی كه دارای مشكلاتی هستند، هیچگونه برنامه ریزی كاربردی پیش بینی نشده است، ازدواج موقت روش منطقی، عقلی و كاربردی است.
ازدواج موقت كسانی كه تجربه ی ازدواج قبلی دارند(متأهلان) و الان از نظر غریزی تحت فشار هستند با چنین خانم هایی اشكال ندارد.
پرسشگر گرامی!
اگر از زنانی كه به هر دلیلی شوهر خود را از دست داده اند، دربارۀ ازدواج موقت سؤال كنید، نهایت تنفّر خود را از این دیو وحشتناك با زبان ابراز خواهند كرد ولی چون از زبان بگذرید و وارد وادی دل شوید، خواهی دید كه به ازدواج موقت براساس عقل سلیم به عنوان یك جانشین مناسب، بیش از همه معتقدند و در دل با خود می گویند: "ای كاش جامعه به این اكسیر به چشم بد نمی نگریست و ای كاش یك زن بدون سرپرست می توانست برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد و در یك انتخاب آزاد از میان مردان یا پسرانی كه به او اظهار رغبت می كنند، یكی از شایسته ترین آنان را به عنوان پناه عاطفی خود برگزیند و بر زخم های تنهایی خویش مرهم بگذارد و از امكان مشروع و معقولی كه خدا ورسول در اختیار او قرار داده است، استفاده كند وجوانی خود را لابه لای پاره ای تعصبات و توهّمات پایمال نكند".
- مطالبی مهم در زمینۀ ازدواج موقت زنان:
1- به خاطر دیدگاه ها و مشكلاتی كه در جامعه ایران وجود دارد زنان بیوه حتی اگر هم بخواهند سالم زندگی كنند در صورت محتاج بودن، شرایط اقتصادی به او اجازه نمی دهد. علاوه بر اینها زنان بیوه از نظر عاطفی هم دچار مشكل هستند.
2- مشكلات روحی و تنهایی:
علاوه بر تمام مشكلات ذكر شده، از دست دادن همسر به خصوص در دوران جوانی و پیامدهای ناگوار طلاق منجر به بروز مشكلات روحی متعدد ار جمله افسردگی و بد بینی برای این زنان می شود. همچنین احساس نگرانی زیاد نسبت به آینده و تنهایی خود بعد از ترك فرزندان بسیار آزار دهنده و این مشكلات روحی را افزایش افزایش می دهد.
3- اگر ازدواج موقت نباشد و زنی كه شرایط لازم را برای ازدواج موقت دارد ولی نتواند از این نعمت الاهی بهره مند شود و به آزادی جنسی روی آورد؛ نتیجه اش علاوه بر دچار شدن به معصیت الاهی و گناه، با گذشت زمان دچار بدبختی و بیچارگی نیز شود.(2)
4- عقد موقت و متعه، سبب آرامش روحی و روانی زن و مردی می شود كه به واسطه عقد موقت از هم دیگر لذت می­برند در حالی كه اگر آزادی جنسی باشد مرد و زن از روح و روان آرام برخوردار نیستند.
 


ادامه مطلب


نوع مطلب : خانواده، اهمیت غریزه جنسی، ازدواج موقت، ازدواج، 
برچسب ها : ازدواج موقت زنان بیوه، دغدغه های زنان بیوه و مطلقه، مطالبی مهم در زمینۀ ازدواج موقت زنان، مشكلات روحی و تنهایی زنان بیوه و مطلقه، ازدواج موقت و چالش ها، احكام ازدواج دائم و موقت، مخفی کردن ازدواج موقت زنان بیوه،
لینک های مرتبط :


 پرسش:

مگر اسامی غیر از اسامی معصومین(ع) بی معنی هستند؟ مسلّماً تمام اسم ها مسمّی دارند؛  پس چرا اگر غیر اسامی معصومین(ع) بگذاریم بازخواست می شویم و تكلیفمان را در قبال فرزند انجام نداده ایم؟!
http://s1.picofile.com/file/7230406341/278_abhar_729.jpg

پاسخ:

یكی از نعمت های خداوند به ما انسان ها قدرت تكلم و بیان است كه با این وسیله با همنوعان خود ارتباط برقرار می نماییم و خواسته های خود را به مخاطب منتقل و با او ارتباط بر قرار می نماییم. سرعت انتقال مفاهیم خود مسئله ی مهمی است كه كلمات و واژه ها در آن نقش اساسی دارند و در همین راستا نامگذاری برای اشیاء و افراد اختراع شد تا با هر نام مسمی مشخص، و از تفهیم و تفهم مقصود؛ از اشتباه جلوگیری شود.
- اهمیت نامگذاری فرزند در اسلام:
یكى از حقوق دینى فرزندان بر اولیاى خود، انتخاب نام خوب براى آن ها است. در روایات اسلامى نسبت به این امر مهم تأكید بسیار شده است. امیر مؤمنان فرمود: «حَقُّ الْوَلَدِ عَلَى الْوَالِدِ أَنْ یُحَسِّنَ اسْمَهُ وَ یُحَسِّنَ أَدَبَهُ»؛(1) «از حقوقى كه فرزندان به پدر و مادر دارند، این است كه نام خوبى براى او تعیین كنند و به نیكى ادبش نمایند».
در روایت دیگر است:
«إِنَّ أَوَّلَ مَا یَنْحَلُ أَحَدُكُمْ وَلَدَهُ الِاسْمُ الْحَسَنُ»؛(2) «اولین عطا و بخشش هر یك از شما به فرزند خود، اسم خوبى است كه براى او انتخاب مى كنید».
بر اساس آنچه در روایات اسلامی است، بهترین نام ها آن است كه نشانه بندگی پروردگار و یادآور فضایل و مكارم اخلاقی باشد.
بدین منظور، نامگذاری پسران به نام های انبیا و صلحا و ائمه معصومین و نامگذاری دختران به اسما و القاب حضرت فاطمه زهرا، كه احیای گوشه هایی از فرهنگ وشعائر اسلامی است، بسیار مناسب است.
اسم های دیگر ی كه از اسمای نیكو هستند؛ ولی هیچ كدام از اسمای مذهبی به معنای خاص نیستند. با این همه، به جهت معنای زیبایی كه دارند، مورد تأیید شرع اسلامی هستند و نامگذاری فرزند به آن ها مناسب است، گرچه اولویت اسامی نیك مصومین(ع) است، زیرا آنها از خوبان عالم بودند و تمام زندگی خود را وقف بشریت كردند و دار و ندار خود را در راه هدایت بشر گذاشتند. به همین دلیل برای اینكه حالات و كارهای آنها تداعی شود و آنها را در زندگی خود الگو قرار دهیم، نام فرزندان را از اسامی آنها انتخاب می كنیم تا ان شاء الله رهروی ایشان شوند.
- حاصل سخن و نتیجه گیری:
1- نام هر شخص علاوه بر اینكه علامتی برای اوست و باعث تمایز و تشخیص او از دیگران می شود؛ انتخاب صحیح آن می تواند تأثیر تربیتی و روانی زیادی بر او داشته باشد هر بار با صدا كردن او به این نام، باعث می شود كه خود را با مفهوم و حقیقت آن بیشتر مطابقت داده، بلكه خود را مصداق واقعی آن بداند.
2- اسلام عزیز كه برای همه شئون زندگی برنامه و دستورالعمل داشته، ریزترین مسائل زندگی از مبداء تا معاد را با معارف بلند خود پوشش داده و قبل از ولادت انتخاب نام نیكو را سفارش نموده است.
3- نامگذاری بچه به نام های مذهبی و نام هایی كه محتوای خوبی دارد، خوب و مستحب است؛ ولی واجب نیست. پدر و مادر می توانند هر نامی كه دوست دارند، روی بچه خود بگذارند و او را به آن نام صدا بزنند.(3)
از نظر روایات دینی، یكی از حقوق فرزندان بر پدر و مادر، انتخاب نام نیكو برای فرزندان است.
از امام علی(ع) حكایت شده: «حق كودك بر پدر و مادر این است كه اسم نیكویی بر او بگذارند، او را با آداب اسلامی و آداب نیكو پرورش دهند و به او قرآن را بیاموزند.»(4)
 


ادامه مطلب


نوع مطلب : خانواده، تربیت، أهل بیت(ع)، تربیت کودک، 
برچسب ها : نامگذاری فرزندان به غیر از اسم معصومین چه اشکالی دارد؟، اهمیت نامگذاری فرزند در اسلام، نامگذاری بچه به نام های مذهبی و نام هایی كه محتوای خوبی دارد، یكی از حقوق فرزندان بر پدر و مادر انتخاب نام نیكو برای فرزندان، حق كودك بر پدر و مادر این است كه اسم نیكویی بر او بگذارند،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 25 مرداد 1391 :: نویسنده : مصطفی سلیمانی

 پرسش:


با عرض سلام وخسته نباشید.
پسری دارم 17ساله؛ نمی دانم پوششمم باید در خانه چگونه باشد.
عده ای می گویند كاملا باز لباس بپوش تا چشمش عادت كند.
عده ای می گویند نه كاملا پوشیده باش تا تحریك نشود.
اگر ممكن است راهنماییم كنید. باتشكر.


http://www.khabarfun.com/wp-content/uploads/2011/05/madar1.jpg


پاسخ:


نخست شایسته است از شما كه علاقه مند به شناخت معارف دینی و تربیتی هستید و به وظایف خود در قبال فرزندان توجه دارید و پرسش هایی را در این زمینه مطرح می كنید تشكر نماییم. انتظار ما این است كه همه مسلمانان ـ بویژه پدران و مادران كه بار سنگین تربیت فرزند را به عهده دارند ـ در باب معارف دینی و اسلامی و شناخت مسؤولیت خود در این مورد بیشتر توجه كنند و اگر احیاناً ابهاماتی وجود داشت آن ها را با طرح این گونه سؤالات بر طرف سازند.
- پرسش شما را از دو زاویه می توان بررسی و نگاه كرد:
۱. از نظر حكم شرعی؛ در مورد پوشش ما در مقابل فرزندان از نظر حكم شرعی، ضرورت ندارد و واجب نیست همه اعضای بدن خود را از فرزندان خودش بپوشاند. بنابراین باز بودن سر و گردن، دستها و پاها و ساق پا اشكالی ندارد.(1)
۲. از نظر تربیتی و روان شناختی؛ امّا از نظر تربیتی باید بگوئیم فرزند به راحتی رفتار مادر را تشخیص می‎دهد و آن را دنبال می‎كند. رفتار مادر برایش كاملاً آشنا است و حافظه‎اش مملو از خاطراتی از این رفتارها می‎باشد. فرزند از رفتار و شكل آنها عكس برداری می‎كند و در حافظه خود انبار می‎كند.
پایه‎های اساسی رشد شخصیت نوجوانان از طریق تقلید نهاده می‎شود و این شیوه تقلید هم از راه شنیداری و هم از طریق بصری حاصل می‎شود. تقلید و الگوپذیری از ویژگیهای این دوران است، نوجوان هر آنچه را كه ببیند براساس تقلید می‎پذیرد، و مطابق آنها عمل می‎كند، بدون اینكه از خوبی و بدی آن اطلاع داشته باشد.
چشم و گوش فرزندان، چون دریچه‎ای باز است می‎بیند. ذهن آنها چون دوربین عكاسی است، كه هر چه می‎بیند در آن منعكس شده و ثبت می‎گردد.(2)
بنابراین رفتار والدین بخصوص مادر تأثیر فراوانی بر روی فرزندان دارد. او از مصالح و مفاسد امور اطلاعی ندارد و نمی‎تواند در كارهایش هدف‎گیری درستی داشته باشد، لذا تمام توجه‎اش به پدر و مادر و اطرافیان است، اعمال و حركات آنها را مشاهده می‎نماید و از آنان تقلید می‎كند.(3)
بچه ها شكل پوشش مادر را تقلید می‎كند. اگر مادر همیشه با پوشش مناسب در مقابل فرزندان خود ظاهر شده باشد. او هم سعی می‎كند همان پوشش را از مادر تقلید كند. و در دوران نوجوانی كه نوبت به انتخاب می‎رسد سعی می‎كند با مادر همانندسازی كند و همان شیوه مادر را برای خود انتخاب كند.
یكی از اشتباهات بعضی والدین این است كه تصور می‎كنند بچه‎ها چیزی نمی‎فهمند لذا با پوشش نامناسب در جلو فرزندان خود ظاهر می‎شوند. غافل از اینكه كودك آنچه را می‎بیند در حافظه خود ضبط كرده و روزی نمونه آن را از خود بروز خواهد داد.
- حساسیت دوران بلوغ فرزندان و وظیفۀ سنگین والدین:
اگر از دوران كودكی بگذریم و وارد دورانی شویم كه فرزند كم كم بسوی دوران بلوغ نزدیك می‎شود. پوشش اطرافیان می‎تواند در بلوغ زودرس او نقش مهمی داشته باشد كودكی كه در سن قبل از نوجوانی هر روز با بدن نیمه عریان مادر و خواهر مواجه است و قسمت‎های برجسته بدن آنان را مشاهده می‎كند. زمینه تحریك جنسی در او سریع‎تر و زیادتر است و آنچه را در خانواده می‎بیند ناخودآگاه در كوچه و خیابان بر افراد دیگر منطبق می‎كند و باعث می‎شود زودتر از موعد مقرر علائم بلوغ جنسی در او ظاهر شود.
اثر دیگر پوشش‎های نامناسب والدین در مقابل فرزندان باعث می‎شود كه حیاء و عفت در دیدگاه و منظر آنها كم اهمیت جلوه كند نوجوانی كه همیشه مادر خود را نیمه عریان می‎بیند احساس شرم نمی كند از اینكه خاله، دختر خاله و زن بیگانه را با همان وضع ببیند.
- أما گفتۀ دیگران را در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار می دهیم:

 



ادامه مطلب


نوع مطلب : خانواده، تربیت، تربیت کودک، 
برچسب ها : پوشش مادر در مقابل فرزندان از نظر حكم شرعی، پوشش مادر در مقابل فرزندان از نظر تربیتی و روان شناختی، تأثیر رفتار والدین بر روی فرزندان، حساسیت دوران بلوغ فرزندان و وظیفۀ سنگین والدین، تعویض لباس والدین در کنار فرزندان، پوشش و خلوت گزینی کنار همسر، نقش مادر در تربیت و اسلام و تربیت كودكان،
لینک های مرتبط :



درباره وبلاگ

با سلام و احترام!
بازدیدکنندگان گرامی می توانند جهت دریافت پاسخ، سوالاتشان را مطرح نمایند.
ممنون می شوم که انتقادات خود را برایم بنویسید تا از تجربیات شما هم در أمر پاسخگویی استفاده کنم.
-----------------------------------------------
خواهشاً بدون معرفی منبع از مطالب این وبلاگ استفادۀ متنی نکنید!

مدیر وبلاگ : مصطفی سلیمانی
مطالب اخیر
نویسندگان
نظرسنجی
در چه زمینه ای بیشتر پاسخگو باشیم؟








جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic